Cj7 v8 500 hp

Hi Doom,

Wonderful work and photos. No one here, I'm certain, myself included, speaks Dutch. I do speak English, Spanish and Japanese. Do you mind using a Dutch translator for us that do not speak it so we can understand better your text with your posts and photos?

Thank you in advance and again, killer cool Jeep.

Robert
 

That is a beautiful looking Jeep, truly it is. I do have one concern about your carb and manifold setup. They are a bit mismatched, the Weiand Team G rpm range is about 2500-8000rpm a bit higher if you port match them which I would assume you would do with aftermarket heads. That 750cfm electric choke Edelbrock carb will be too small for those rpm. Even Edelbrock does not recommend it for such high rpm and high power ranges. That manifold really flows well above 5000 rpm, I use it a lot on my stock cars with 355-383cid SBC but we also use more carb as well. Jeeps don't usually see 5000-8000 rpm. I do not mean to criticize, only to share some of my knowledge on that manifold.
 
Last edited:
That is a beautiful looking Jeep, truly it is. I do have one concern about your carb and manifold setup. They are a bit mismatched, the Weiand Team G rpm range is about 2500-8000rpm a bit higher if you port match them which I would assume you would do with aftermarket heads. That 750cfm electric choke Edelbrock carb will be too small for those rpm. Even Edelbrock does not recommend it for such high rpm and high power ranges. That manifold really flows well above 5000 rpm, I use it a lot on my stock cars with 355-383cid SBC but we also use more carb as well. Jeeps don't usually see 5000-8000 rpm. I do not mean to criticize, only to share some of my knowledge on that manifold.

converted to turkish:

Bu gerçekten o, güzel görünümlü Jeep olduğunu. Ben senin karbonhidrat ve manifoldu kurulumu hakkında bir endişe var. Onlar seni aftermarket başkanları ile yapacağı varsayılabilir hangi portu onları maç eğer Weiand Takım G rpm aralığında yaklaşık 2500-biraz daha yüksek 8000rpm ise, biraz uyumsuz vardır. Bu 750cfm elektrikli şok Edelbrock karbonhidrat da bu devir için küçük olacaktır. Hatta Edelbrock gibi yüksek devir ve yüksek güç aralıkları için önermez. Bu manifoldu gerçekten çok üzerinde 5000 rpm akar, ben 355-383cid SBC ile benim stok araçlarda bir çok kullanırım ama biz de de daha carb kullanın. Cip genellikle 5000-8000 d / d görmüyorum. Ben sadece manifold bilgim bazılarını paylaşmak, eleştirmek anlamına gelmez.
 
converted to turkish:

Bu gerçekten o, güzel görünümlü Jeep olduğunu. Ben senin karbonhidrat ve manifoldu kurulumu hakkında bir endişe var. Onlar seni aftermarket başkanları ile yapacağı varsayılabilir hangi portu onları maç eğer Weiand Takım G rpm aralığında yaklaşık 2500-biraz daha yüksek 8000rpm ise, biraz uyumsuz vardır. Bu 750cfm elektrikli şok Edelbrock karbonhidrat da bu devir için küçük olacaktır. Hatta Edelbrock gibi yüksek devir ve yüksek güç aralıkları için önermez. Bu manifoldu gerçekten çok üzerinde 5000 rpm akar, ben 355-383cid SBC ile benim stok araçlarda bir çok kullanırım ama biz de de daha carb kullanın. Cip genellikle 5000-8000 d / d görmüyorum. Ben sadece manifold bilgim bazılarını paylaşmak, eleştirmek anlamına gelmez.
Teşekkürler :lol:
 

eccentric 2000-6000 rpm ... we are doing the test does not seem a problem now
 
...
 

Attachments

  • 6.jpg
    6.jpg
    161.6 KB · Views: 1,093

rear bumper re-done ...
 

Attachments

  • SDC10306.JPG
    SDC10306.JPG
    1.6 MB · Views: 795
  • SDC10307.JPG
    SDC10307.JPG
    1.5 MB · Views: 446
  • SDC10311.JPG
    SDC10311.JPG
    1.6 MB · Views: 4,018
eccentric 2000-6000 rpm ... we are doing the test does not seem a problem now

I assume you are saying the cam rpm range is from 2000-6000? That would work with the carb, but that manifold really doesn't make it's best power until 5000+.
Turkish;
Seni kam rpm aralığında 2000-6000 arası olduğunu söyleyerek olduğunu varsayıyorum? Bu carb ile çalışmak istiyorsunuz, ama bu manifoldu gerçekten 5000 yılına kadar bu kadar iyi güç yapmaz +.
 
Back
Top